Tänk på dom starka styrkorna före dom svaga styrkorna

Starka styrkor: envis, glad, omtänksam, bryr mig om det som ligger mig varmt om hjärtat.
Svaga styrkor: trotts envis så har jag så lätt för att ge upp, rädd, aggresiv, lågt tålamord, nervärderar mig själv allt för mycket, är inte snäll mot mig själv. 
 
Det är väldigt bra att skriva upp sina starka styrkor man har och som man kommer långt med, sen är det bra att också srkiva ner sina svaga sidor för att få det konkret och se vad det är jag har som är bra och vad som sen är mindre bra. För visst kan man alltid jobba bort något av det svaga styrkorna?- Med rätt metod.  
 
Jag försöker kolla ganska mycket på mina starka sidor och se vad jag egentligen är, för med en ätstörning så glömmer man bort vad man har för stark sida, man påminner hellre sig om de svaga sidorna och det är de sider som ska ska förminskas. Jag är så dålig också på att ge mig själv komplimanger, se mig själv för den jag är eller att jag duger som jag gör, inte sätta massa höga krav och prestation på mig själv. Men det är just DET jag gör. Hur skönt hade det inte varit och kunnat vakna på morgonen eller säga under dagen till sig själv att "jag tycker jag är så fin, eller jag tycker jag är en omtänksam person, jag duger som jag är, jag är bra som jag är". Det är sällan man går runt och säger det till sig själv som en sjuk (ätsdtörd) person. Sen finns de det personer som inte har en ätstörning som också nervärderar sitt tycke om sig själva.
 
För mig, så är det så såvårt att acceptera, men det är något jag jobbar så galet mycket med att beröma mig själv och ge mig komplimanger för jag har gjort något bra och kunna känna mig stolt för jag gjorde något bra. Inte se ner på att jag åt en godispåse för jag gjorde en utmaning utan tänka att jag var stark som vågade göra det och gå emot min rädsla, även våga göra saker som är din rädlsa. 
Vad har ni för positiva starka styrkor? 

Kommentarer
Postat av: elin

Grym är du gumman! :D

& som svar på din fråga... Har typ inga starka sidor... :(

2014-03-08 @ 22:50:47
URL: http://finest.se/wahhlgren
Postat av: Emma

sv. tack :)

2014-03-09 @ 14:17:38
URL: http://emmandens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0