små ord

ett par förflugna ord kan sättas starkt i hjärtat
det känns som en våg som strömar över hela kroppen och du blixtrar nästan till när du hör orden
du vill inte tro att dom är sanna men innerst inne vet du inte vad som är rätt och fel
att höra att dom är fel gör dig på bättre mod men att du inte inser det gör dig bara svagare och svagare
man måste kämpa för två men när man bara orkar kämpa för en så tar din tunna själ över
ord som stärker dig är borta
dom stärkta orden du vill veta är svåra att ta in men det är dom du vill ha 
det är dom orden du vill ha medfölj av
 

Kommentarer
Postat av: Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa

Hej Felicia. Jag ska svara så gott jag kan. Men jag är inte utbildad och vill du har professionella råd så kan du alltid vända dig till en terapeut.

Jag tror att det viktigaste är att försöka acceptera sig själv som man är. Att man inte fokuserar så mycket på hur man ser ut och hur man skulle vilja se ut.
Vissa är stora andra är små. För att må bra med sig själv krävs det nästan att man lär sig att se allt man gillar och ignorera det man ogillar. För ärligt talat så har väl alla saker de inte gillar med sig själva. Jag har det i alla fall :P Men har lärt mig att leva med det.
Jag övade fram att se positiva saker med mig själv genom att varje dag tvinga mig själv att säga högt saker som jag gillade hos mig själv.
Även om jag kanske inte kände det så mycket i början så har det hjälpt mig.

Det här med att du upplever att din mage svullnar när du äter kan bero på flera olika saker, först och främst kan det vara en del av din anorexi att din hjärna säger att du är jättestor för att du har ätit när det i själva verket inte är någon skillnad. Det kan också vara så att du är så pass smal att det syns när du har ätit och Det kan också vara gas, att du sväljer mycket luft när du äter, äter mycket kål och bönor eller så kan det röra sig av någon form av överkänslighet som gör att det bildas mer gaser.
Om du är orolig föreslår jag att du talar med exempelvis en dietist.


Svar: tusen tusen tack för svaret, det var ett väldigt korrekt svar!!maten här är recept från en dietist jättekänd så jag vet inte men tusen tack ändå!
Felicia Thiel

2013-09-05 @ 23:44:33
URL: http://saramodigh.bloggplatsen.se/
Postat av: Linda

sv: Tack snälla du! Har kikat runt lite på din blogg, så bra du är med ord. Himla fint skrivet!

2013-09-06 @ 00:14:23
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: freja

du ar sa himla duktig med ord! (haha sorry har mitt engelska tangentbord)

2013-09-06 @ 02:07:04
URL: http://www.bomullsdrommar.blogspot.com
Postat av: Jennie Bergius

Så vackert du skriver!

<3 Jennie

2013-09-06 @ 12:49:35
URL: http://bergiusjennie.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0