rädsla

när man är sjuk är man så rädd för mycket, man är rädd för nästan allt och rädslan sitter i hela tiden. jag kan bara prata utifrån mig själv om vad jag är rädd för. 
jag är rädd för att bli lämnad, rädd för att bli sårad, rädd för att lämna min trygghet, rädd för att bli av med trygga beteenden, rädd för att bli en ny människa, rädd för framtiden, rädd för att ingen ska tycka om mig, rädd för vad folk ska tycka, rädd för jag inte är en bra människa, rädd för att jag är den jag är, rädd för att jag gör fel, rädd för att misslyckas, rädd för att lyckas, rädd för att falla, rädd för att ta mig upp och släppa.
 
ni ser, det är så mycket jag är rädd för och det är det som hindrar mig mycket på vägen också mot tillfrisknad och jag vet att jag inte är ensam att känna såhär.
är det någon annan som har några rädslor som ni vill dela med er?

Kommentarer
Postat av: louise

Jag är rädd för att: Bli ensam, bli lämnad, bli tjock, inte veta vem jag är, bli mindre omtyckt, inte ha någon framtid, rädd för vem jag egentligen är, rädd för att gå sönder, rädd för att släppa hennes hand. jag är rädd för att leva samtidigt som jag är rädd för att dö.

2013-10-08 @ 12:04:07
URL: http://hemligalouise.se
Postat av: Johanna

Jag har hur många rädslor som helst. men några är väl:
Rädd för att bli sviken, prata om hur jag mår och tänker, livet, andas, rädd att alla vill mig illa.
Gud jag har så många rädslor som jag inte ens kan skriva här.
och du, massa styrkekramar. Jag vet att du kommer klara det här, du är så stark <3

2013-10-08 @ 15:10:09
URL: http://overklighet.blogspot.com
Postat av: Matilda

Kram!

2013-10-08 @ 16:51:26
URL: http://styrka.blo.gg
Postat av: Josefine

Jag är rädd för så mycket.
Jag är till och med rädd för att bli rädd.

Kram på dig, du är fin och jag kan relatera till varenda ord du skriver.

2013-10-10 @ 15:42:29
URL: http://josefineshemlighet.blogg.se
Postat av: matilda hammar

jäklar va duktig du är på att skriva, känner igen mig själv otroligt mycket i de du skriver, alltså inte bara detta inlägg utan andra också. dehär med ångest osv. fortsätt kämpa, jag vet av egen erfarenhet att det är svårt. jag kämpar fortfarande med det och har gjort det i många många år. jag vet (iallafall för min egen del) att höra att tiden läker allting är det sista man vill höra, men det gör det. you can do it! kram!

2013-10-15 @ 19:40:20
URL: http://matildahammar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0