ΛVICII

När vi kom innanför dörrarna till Tele2 Arena så kände jag bara hur pulsen ökade, väl inne i arenan så fick jag hjärtklappning när jag såg hur stort det var och att denna arena kommer vara fullsatt om några timmar med avicii spelandes i några timmar. PANG, Jakob Liedholm och Albin Myers var förband. Kan ju säga att när Albin kom ut så blev jag svinpepp och cirka 50 minuter efter hans sett, så stod vi och väntade- allt blev nersläkt, ett intro startade  och en film från aviciis tour visades på film, dj:båset tändes upp i färger och några minuter senare kom Avicii ut och startade första settet med "Hey Brother". Att denna kille, så ung och begåvad kan släppa såna feta beats som gör att man får ett sånt flow i hela kroppen, att riffet i alla hans låter gör en så glad är ju inte helt konstigt.
 
Det var så magiskt allt ihop, jag hoppade och hade händerna uppe i två timmar och tjugo minuter. Jag kollade på klockan nån gång och önskade att han ALDRIG skulle sluta, kunde han inte bara stått där hela natten och dj:at sin sjuka housemusik framför en fullsatt arena mitt i stockholm?
 
Vi stod där i publikhavet och knuffades fram och tillbaks framför galna killar och tjejer som försökte dra sig före, vi putte undan dom för vi visade vem som ägde, armbågar i ansikte, en kyss i publiken, svettande publik som skrek efter mer, fyrverkerier, ett stort konfettiregn, galna ljuseffekter, rökmaskiner, eld och en tacksam avicii framför oss sken av lycka och glädje framför scen och då blir man ju inte bara lite mer taggad. När han spelade alla mina favoritlåtar så kunde jag "die in peace" för har aldrig varit såhär lyckig, aldrig mått såhär otroligt bra på länge, att få äntligen stå framför sin favoritdj- det kan jag leva på resten av mitt liv för inget var så bra som honom. Jag kan inte beskriva min känsla av att stå där i publiken, att bara vara där och hoppa till Avicii eller få höra peppande musik som ryser i hela kroppen, höra hur alla 40 000 människor sjunger med till en och samma låt eller bara höra folk skrika av lycka. Det var magiskt, otroligt och helt jävla galet fett. Ingen slår Aviciis konsert för det var den bästa konserten jag varit på i hela mitt liv. Tack för du är så jävla bäst!

Kommentarer
Postat av: Elin

AVIS!!!!!!!!!! :( <3

2014-03-03 @ 13:00:26
URL: http://finest.se/wahhlgren
Postat av: Moster

Underbart! Ta med dig den känslan när det är tufft. Du har massvis med häftiga, coola, underbara tillfällen att uppleva i livet. Kul!! Kram

2014-03-03 @ 20:24:38
Postat av: Celine

Åh så kuuul!

2014-03-06 @ 22:36:00
URL: http://celinelf.se
Postat av: i was reading this

click here for the best no credit score anywhere

2015-05-21 @ 09:40:35
URL: http://bestmortgageloansoffer.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0