Vad är det som gör det så svårt, varför kan du inte bara göra som dom säger?

Hade ett riktigt bra samtal med min behandlare, dock tog jag in 1% av allt vi pratade om för jag orkar inte höra det, samtidigt som jag vill veta. Min självkänsla har blivit så mycket sämre på senaste tid att jag inte orkar stå ut längre. Min rädsla och ångest har ökat något fruktansvärt- vet inte när jag kände såhär senast. Det är så himla obehagligt och gå runt med en smärta som inte går att påverka vare sig jag vill eller inte kan. Jag försöker dämpa ångesten som jag vet hjälper i stunden men jag kan ju inte göra de saker hela tiden, då blir det istället mer än ett tvång. Jag känner att jag bara vill åka här ifrån Capio nu trotts att jag INTE vill det. Jag vet om det är bäst att vara kvar här tills min utskrivning eller vara på hemmaplan?. Jag är så jävla rädd, så rädd att jag skakar, sover inte på näterna, får ångest och när jag får ångest så skakarjag i hela kroppen och får massa ryckningar vilket är riktigt obehagligt och det slutar liksom inte heller. Jag försöker dämpa allt med kaffe och cigg, sitta på balkongen och bara andas, titta ut och fundera på vad i helvete jag egentligen vill. Och alla vet nog säkert vad det vill bara att det inte kan veta det för stunden eller erkänna att man egentligen vill dit. Jag kan mer erkänna nu att jag vill bli frisk än vad jag kunde göra innan, innan sa jag ba liksom "ah men jag vill bli frisk såklart" men jag menade det inte för jag var så inne i sjukdomen vilket jag dock fortfarande är men dock är det såklart bättre än tidigare men ni förstår vad jag menar. Jag känner duma impulser som jag skulle vilja göra men, det som gör att jag inte gör det är att jag vet konsekvenserna efteråt och hur fruktansvärt dåligt jag mår när jag gör det, för visst kan ni känna igen er i att man får ångest när man gör rätt och man får ångest när man gör fel?!. Varför? Jo för att du vet innerst inne att det du gör är fel och när du väl gör rätt så gör det ont för du gör rätt och går emot ditt obehag vilket ska kännas. Det ska inte vara en finkänsla att ta sig igenom ett obehag eller ta sig igenom saker överhuvudet taget. Är ni med mig?

Kommentarer
Postat av: elin

Stå ut gumman! Du fixar detta!

Btw, hörru... Kan du inte visa hur ditt rum där borta ser ut? :$$$

Svar: ska visa mitt rum nästa gång jag är där!! Alltså nästa vecka :*
Felicia Thiel

2014-02-26 @ 21:51:32
URL: http://finest.se/wahhlgren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0