Media förstör samhället= nähe?


Jag blir så fruktansvärt ledsen och så arg när jag såg denna videon. Det är helt absurt i mina ögon att 42% är rädda för att bli tjocka under 10- års ålder. Redan som 10- åring är man rädd??? Hur sjukt är inte det. I genomsnitt väger modeller 23% mindre än de friska kvinnor och genom att vi människor kollar på internet, tv, läser i tidningar eller hör saker och ting på radio så är det inte konstigt att vi människor blir triggade av samhället när man nästan tvingar/försöker uppmana folk att det är inte okej att vara tjock, du ska vara smal. Det är inte okej att vara någonting i dagens samhälle vilket gör mig tokig som själv lider av en ätstörning. 
 
Ta skillnad på underviktig och smal för det är Stor skillnad. Är man underviktig då är man sjuk, då har man symptom för någon form av ätstörning. Smal, man kan vara smal och inte vara underviktig och ha en fungerande kropp med inga symptom för någon ätstörning och har ett sunt tänkt kring mat, träning och allt som har med det att göra. Förstår ni vad jag menar? Man är inte sjuk för man är smal, man är sjuk om man har en icke fungerande kropp och ett osunt förhållande till mat och träning osv.  
Hoppas ni förstår vad jag menar, och jag vill INTE trigga någon med denna video, jag vill bara visa min frustration och min arghet till detta hatet kring allt. Jag kräks på det!
 
 

Kommentarer
Postat av: bysmj +

så jävla frustrerande och sjukt på samma gång.
allt media spyr ut sig om vikt och hur man "ska" se ut får mig blir galen , och när man är sjuk/har svårt med att hantera mat hälsosamt , att jämt bli påmind vart man enn tittar... att media förstör samhäller är bara förnamnet!

2014-02-05 @ 01:21:03
URL: http://bbysmj.blogg.se/
Postat av: michellemariolina.blogg.se

Detta gör mig också arg..

2014-02-05 @ 10:15:03
URL: http://michellemariolina.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilke bra och viktigt inlägg!! Så fruktansvärt att 10-åringar är så pass påverkade av alla samhällets krav och ideal :(

sv; vad bra att du får hjälp!! Och jag ska ska absolut höra av mig i sådana fall, fint att du blev glad. Kram fina du <3

2014-02-05 @ 10:16:51
URL: http://sarakarolinas.blogg.se
Postat av: Tess

Asch , strunta i alla dessa normer och ät gott! Idag är det NutellaDagen :P Gillar Du Nutella ?

2014-02-05 @ 15:40:16
URL: http://tessvonolsson.blogg.se
Postat av: johanna

Bra skrivet! Dock har jag en undervikt men allt annat än en ätstörning :)

2014-02-05 @ 16:07:42
URL: http://johannabrunnberg.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0