det är nu eller aldrig

Nu eller aldrig: man måste en gång för alla i livet ge sig fan på "nu eller aldrig" gör jag detta. det kan vara vad som helst, minsta lilla sak du tvekar, gör det bara för om du inte gör det så kommer du ångra dig och få ångest över att du inte gjorde det.

tex: om du stöter på/ser en snygg kille på stan så säger du till dig själv eller din vän "jäklar vad snygg han va, jag måste bara ha hans nummer" så står du där och tvekar och funderar på om du verkligen ska gå fram och be om numret eller inte. gör du det inte så kommer du ångra dig för du kommer förmodligen inte träffa honom igen, går du fram så kan du känna dig stolt och glad att du gick fram och frågade efter honoms nummer trotts svar. får du ett nej eller ja spelar ingen roll för du var endå modig och gick fram och frågade efter hans nummer. i samma situation är det med allt man väljer att göra i livet. det är faktiskt nu eller aldrig. för rätt som det är så är tiden inne då du inte kan göra det nu och då kan du kanske aldrig göra det. 

 

för eller senare måste man endå göra det. jag vet själv att jag inte är redo än att släppa allt och ta handen i handtaget och öppna nya dörrar. jag är rädd och vilsen men kanske ska man vara det först innan man har känt på det verkliga livet, jag vet inte. 


Kommentarer
Postat av: Nelly Gunnarson

Fin blogg!! Hur har din dag varit! (:

2013-10-15 @ 19:11:42
URL: http://nellyland.blogg.se/
Postat av: Andrea i Nya Zeeland

Känner igen mig i din text.. tänker alltid så om precis allting, vilket ibland kan vara störigt och jobbigt. Jag frågar mig själv alltid, ''om jag inte gör det här nu, kommer jag ångra mig senare?'', så gör jag det.

2013-10-16 @ 20:03:28
URL: http://tokyojune.blogg.se
Postat av: Moster

Du skriver det själv Flisan att det inte finns tid att man ska göra det man känner direkt och inte fega ur. Du är visst redo, du är mer än redo det är därför det är så jobbigt. Kör nu!!! Kramar

2013-10-17 @ 14:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0