FRÅGA OCH SVAR

har fått massa frågor tidigare om vilket behandlingshem jag är på, och alla som läser min blogg kanske inte vet varför jag är i Varberg osv och det är klart ni undrar men det är så svårt att förklara men fick iallfall en fråga:
 
Har du gått på någon annan behandling innan du åkte till Varberg och vilken sort i så fall? Kan du berätta för- och nackdelar med olika alternativ?
- tänker inte gå in djupgående på allt eftersom att jag tycker vissa saker är personligt och ingen annan behöver veta allt heller men jag gick på BUP innan jag kom till varberg, jag gick 1-2 gånger i veckan och pratade med min sköterska jag hade där. allt kändes skit och piss men när man var där så kändes det la nja helt okej men när jag väl var hemma så rasade allt ihop igen. jag tyckte inte jag fick den hjälper jag ville på BUP, visst jag gjorde det jag skulle och så men ja. sköterskan sa massa saker till mig som hon trodde skulle göra mig frisk vilket jag inte blev annars hade jag inte varit här.
 
-för och nackdelar med varberg och bup:
varberg- det är ett av nordens bästa behandlingshem, det finns personal dygnet runt, du pratar med en behandlare 3 gånger i veckan, du har avslappningsövningar som ska göra dig lugnare och komma ner i varv, vi brukar ha basal kroppkänndom där vi tränar uppmärksamhet, styrka i kroppen osv. nackdelar med varberg är att man ibland kan uppleva orättvisa, att den ena får göra det och den andra får göra si och så men det är bara att vänja sig vid det där för det får man så ut med, kommer inte direkt på någon annan nackdel det beror helt och hållet på hur man mår, vilka dagar det är och vad man själv upplever nackdelar. 
man får betydligt mer hjälp här i varberg än vad man får på BUP, dom är såpas utbildade här än på BUP så det är såså stor skillnad. man jobbar med allt samtidigt man går inte specifikt in bara på just mat eller bara på just tankar utan allt är tillsammans i behandlingen. 

Kommentarer
Postat av: linnea

Är inte sjuk, har aldrig varit sjuk. En väldigt nära vän var sjuk.. vilket såklart påverkade åt alla håll både positivt och negativt. Men jag mår bra. Jag var med min vän på resan mot frisk och fri, och även om jag kanske inte förstår/förstod allt och jag förstår fortfarande inte allt, men jag vet, med säkerhet vet. Att även när det känns som att det Aldrig går att ta sig upp, så går det. Och det kommer bli bättre. Man klarar och kan mer än man tror:) Du kommer också klara det, bara du inte ger upp!

2013-11-12 @ 19:27:39
URL: http://vattenmelon.blogg.se
Postat av: Liborius

Känner en som var inlagd i Varberg och blev helt frisk efteråt:) På tal om just kusthotellet var jag där på brunch i söndags^^

2013-11-12 @ 20:01:57
URL: http://liborius.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0